tisdag 1 oktober 2013

~★~


Att kliva upp tidigt är verkligen en plåga. Klockan ringer, jag ignorerar, klockan ringer igen, jag låtsas att jag inte hör…och så håller vi på, varje morgon.

Jobbade slut på jobb idag så fick hoppa in på en annan avdelning och hjälpa till sista timmarna. Alltid kul att lära sig nånting nytt!
Har jobbat med flera olika saker idag och det är faktiskt rätt skönt med omväxlingen.

Håller på och letar efter frisör också, måste verkligen klippa mig snart! Men jag tror jag har hittat en salong jag ska testa nu. Har haft en del hårkatastrofer genom åren så jag är lite nojjig över vem jag släpper lös med saxen men frisörerna på den här salongen verkar riktigt duktiga och priserna är överkomliga så det är väl bara att chansa :)

Tänk att det är oktober nu. Helt sjukt. Snart är det jul… Känns som om jag borde börja titta på biljetter hem, har en kompis som redan har bokat, men i och med att jag inte vet än hur jag kommer att kunna vara ledig så känns det lite svårt.

Måste börja vänja mig vid hur lyhört det är här. Är van vid att det inte hörs så mycket från grannarna men här hör jag till och med grannens mobil vibrera…jag hoppas i alla fall att det är mobilen! ;)
Nej, men skämt åsido, tycker det är rätt jobbigt att höra vad grannarna säger, deras tv överröstar min, musiken som spelas och så vidare. Funderar på om jag kan göra nånting för att dämpa lite. Tänkte ett tag att jag skulle sätta upp draperier eller så men att göra det över hela väggen känns inte så kul. Får väl försöka vänja mig helt enkelt.

Vilken fantastiskt väder det var när jag gick hem idag förresten. Perfekt temperatur, frisk luft, så skönt! Gick förbi en fotbollsträning för barn. Älskar verkligen barn och jag saknar mina små sötnosar så enormt mycket! Två månader sen vi sågs nu och det kommer dröja ytterligare ett par månader innan vi ses igen. Minstingen lär väl inte ens känna igen mig då :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar