söndag 18 augusti 2013

Vilken helg!

I fredags jobbade jag min sista dag. När klockan började närma sig 13, då jag skulle sluta, och mail strömmade in från mina fina kollegor pirrade det ganska bra i magen.
Packade ihop mina saker för sista gången och begav mig sen för att möta mamma och pappa.
Längtade efter att dom skulle komma och se var det är jag håller hus :)

Tog en titt på  lägenheten och sen begav jag och säljaren oss för att skriva dom sista papperna. Vid 15.15 var allt klart och jag var åter lägenhetsägare :)

Sen började det. Vi sprang och vi bar, lyfte och körde, timme efter timme. Men efter mycket slit så hade vi på fredagkvällen flyttat det mesta. Kunde inte alls sova natten mot lördag, av diverse anledningar ;)
Lördagen fortsatte i samma tempo. Var iväg och hämtade balkongmöbler, sen min nya underbara säng och sen till min gamla lägenhet för att hämta det som var kvar där och städa ut.
Bar upp allting och höll sen på och skruva och greja tills klockan var nästan 23. Somnade ovaggad i min sköna säng sen :)

Idag har det fortsatt skruvas, kopplats in TV, storhandlats, borrats osv. Mamma och pappa åkte vid 13 och sen dess har jag packat upp och fixat. Men nu har jag slagit mig ner i soffan, framför tv:n med en skål glass och mychlt-sychlt! Life is good!

Tack snälla mamma och pappa för all hjälp i helgen!
Nästa gång ni kommer och hälsar på hoppas jag att det blir lite lugnare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar