söndag 25 augusti 2013

Viktoria visiting

Viktoria var här och hälsade på ett par dagar. Hon skulle hämta ut sitt visum och passade då på att stanna här ett par dar vilket jag är enormt glad för :)
Hon kom rätt sent med tåget i onsdags och det är konstigt vad fort tiden går, helt plötsligt var klockan tre och vi som planerade att vara på ambassaden klockan 10 insåg att det nog var dags att sova lite.
Ambassaden klockan 10? Jaja, det var ju en bra tanke i alla fall!
Vi kom dit till kvart i 12 kanske och dom stängde för lunch 12 men vi hann ju i alla fall!
Efter det gjorde vi oss en lov på stan där jag hittade mig en fin randig kavaj som kommer bli prima på jobbet.
Eftersom vi var lite hungriga tänkte vi att vi skulle fika "lite". Blev en varsin frapino och en stor brownie med massa mjukglass att dela på, behöver jag säga att vi var rätt illamående efter det?
I och för sig tryckte vi som tur var inte i oss alltihop!

Kvällen spenderade vi hemma och kollade på film, illamåendet hade gått över och vi tyckte det var en ypperlig idé att promenera iväg till Coop och köpa lite lösviktsgodis. Kändes inte lika intelligent när illamåendet kom tillbaka....

I fredags skulle vi kliva upp lite tidigare så att vi kom in till stan i hyfsad tid, mm yeah right!
Kom in till ca 12 igen..men ett par timmar på stan hann vi med, vi fikade och jag fick med mig löpartights och jacka, läppstift, mascara och mixing liquid hem så jag var nöjd :)
Efter det mötte vi upp med Emelie och följde med henne hem och hälsade på. Vilket himla mysigt hus dom bor i! Med egen trädgård och allt!

Vi var där ett par timmar innan vi åkte till Medis och gick på Taco bar. Vi ville äta nånting lätt eftersom vi planerade att åka på Gröna Lund på kvällen. Jo, visst åt vi lätt men vi åt mycket istället så vi rullade hem sen.
Hem, drog på byxor och styrde sen kosan mot Grönan! Kvällen började bra då vi kom precis så vi slapp den förhöjda entrén och sen dessutom insåg att åkbanden är billigare på kvällen.
Jag åkte bergochdalbana för första gången i mitt liv och holy crap vad rädd jag var!
Tanken att vända om och gå därifrån slog mig men icke! Jag åkte!
Åkte först Jetline och efter det tyckte vi att Twister inte kunde vara lika läskig. Feeeel!! Den var värre!
Ändå åkte vi den två gånger. Jag skakade och hackade tänder av rädsla när jag kom ner, varje gång.
Men är stolt att jag gjorde det! Och kul var det faktiskt....efteråt ;)

Lite bilder från våra dagar :)


 Viktoria tyckte att hon hade bleka ben men i jämförelse med mig? Not so much..


 Mitt paj-sug stillades och vi orkade nääästan allt ;)

 Taco bar!








 Gröna Lund hade det mest fantastiska fyrverkeriet jag sett! Dom firade 130 år och fyrverkerierna höll på i över 10 minuter. Helt amazing!



 Stockholm by night, så vackert!



Igår var det dags att lämna Viktoria på tåget och det kommer nu att dröja alldeles för länge innan vi ses igen. Rann faktiskt en tår eller två när jag lämnat henne.
Ta hand om dig! Du är den finaste människan på denna jord! <3

Som avslutning på ett dunderlångt inlägg tänkte jag bjuda på bilden som togs när vi åkte Twister första gången, skräcken riktigt lyser!

Jaja...tänderna ser ju i alla fall vita ut ;)

1 kommentar:

  1. Jag är så glad att jag hann ner och hänga med dig en par dagar! Och tvinga upp dig i bergochdalbanorna mohaha ;D Kommer sakna dig massor! Hoppas du kan komma och hälsa på <3

    SvaraRadera