tisdag 27 augusti 2013

Dancing queen

Aktiv tisdag so far!
Hade ställt klockan på halv åtta men snoozade till halv nio, sen, hör och häpna, klev jag upp drog på mig kläderna, skorna och gav mig ut och sprang/powerwalkade!
Insåg dock att det inte var för mig, jag är nog en sån som behöver få i mig lite att äta innan jag ger mig ut men det vet man ju inte innan man provat! Men bra kändes det att börja dagen så :)

Käkade frukost och läste när jag kom hem och nu har jag plockat undan en massa, diskat, dammsugit och skurat hela lägenheten! Med risk för att låta som en pedant, vilket jag förvisso är i vissa avseenden, så älskar jag när det är och luktar rent!
Flyttstädningen när jag flyttade in var under all kritik men å andra sidan städar jag gärna själv så jag vet att det är rent. Igår hittade jag två suppar på golvet...borde inte en städfirma som flyttstädar ha fått med det i sin städning?

Så nu har jag dansat omkring här till min och Viktorias spellista "Korvmedmos" med skurmoppen i högsta hugg! En sväng ner till förrådet, bort med alla kartonger och sen anser jag min bit vara klar!
Nu väntar jag bara på att badrumsnissarna ska höra av sig nån gång. Vore skönt att komma igång med den biten också. Ju mer jag tittar desto mer ser jag saker jag skulle vilja åtgärda också men det får jag ta lite eftersom. Huvudsaken är att jag får i ordning det viktiga nu.

Läste precis mitt horoskop:

Vardag:
Fysiskt gynnas du av stjärnorna men du kan ändå känna dig håglös just nu.

Kärlek/Relationer:
Ny romantik, som du har hoppats på länge, kan bli verklighet. Du kommer att bli riktigt lycklig.

Pengar/Arbete:
Något som rör en försäljning talar till din fördel.

Dagens citat:
Glädje i ditt inre är bättre än rikedom


Den här sidan brukar så ofta stämma så jag hoppas att den gör det den här gången också!

På väg ut i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar