måndag 19 augusti 2013

20130819

Så var ännu en dag till ända.
Idag har jag inte packat upp en endaste liten sak. Har verkligen inte haft varken ork eller lust.
Åkte in till stan och hämtade en nyckel, promenerade runt lite och var sen på en återkoll efter min ögonoperation. Tyvärr var det som jag befarade och jag har ett litet synfel igen.
Ska avvakta ett halvår och se hur det utvecklar sig men det lutar mot att det kan bli en korrigerande operation, något jag inte ser fram emot överhuvudtaget. Känner mig nervös redan nu faktiskt.
Men men, ska försöka att inte tänka så mycket på det, ligger ju ändå ett halvår fram i tiden.

Har varit strålande sol hela dagen, ca 25 grader, helt galet!
Njuter av varje solstråle för snart är hösten här.
Har faktiskt lagat mat idag, grillad fläskfilé, första middagen i nya läggan ;)

Håller också på att kolla upp lite olika VVS företag här i krokarna, ska göra lite förändringar i badrummet tänkte jag. Men vilka ska man satsa på?! Det är ju en djungel!
Gasen har jag också kollat upp så imorrn ska jag prova spisen, aldrig använt en gasspis förut så det kan ju bli intressant. Äh, det går nog bra.

Är extremt skönt att vara ledig, och att jag ska vara det i två hela veckor är ännu bättre, men ser fram emot att börja jobba sen igen. Ska bli så kul att träffa mina nya kollegor :)

Undrar om jag ska packa upp lite nu i alla fall...orkar egentligen inte men blir så stressad av att se alla lådor och även om det bara blir en kartong så är det ju en kartong mindre imorrn :)

Hittade en bild från förra sommaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar