måndag 26 augusti 2013

Hejja hejja!

Så var det gjort! Årets (?) första löptur!
Inte blev det långt, men det var inte heller meningen. Meningen var mer att ta det lugnt, komma igång, känna att det är lite skönt. Det visade sig att jag har lite bättre kondition än jag trodde, orkade springa så gott som hela tiden och bäst av allt, jag fick inte ont!!
Jag brukar alltid få ont i sidan, strax ovanför höften. Brukar vara så illa att jag inte ens kan fortsätta gå utan måste stå dubbelvikt och vänta ut smärtan men inte idag! Kände inte av det alls :D
Jag hoppas det här kan vara början på en ny vana. Har alltid velat komma igång att springa, tycker det verkar vara så bra terapi. Och sen så har jag en dröm om att nån gång springa Tjejmilen :)
Mina nya träningskläder gjorde också susen, det blev precis sådär lagom varmt/svalt som jag aldrig har lyckats med tidigare.
Håller på och försöker komma till rätta med mina matvanor också, har lagat och ätit middag både igår och idag så det känns som om jag är på rätt spår nu :)

Jaja, nog om det. Idag hittade jag äntligen ett par prylar som jag länge velat ha till mobilen så nu hoppas jag på snabb leverans :)
Har även fått mail från flera arbetsgivare där jag sökte jobb nu i sommar. Flera av dom tycker att jag lät väldigt intressant för tjänsterna och det är ju alltid kul att höra, men nu har jag jobb och det är jag väldans glad för :)

Hade egentligen tänkt städa idag men har inte riktigt lyckats motivera mig till det, man kan väl inte vara duktig heeela dagen ;)

I'll do my best!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar