måndag 9 september 2013

~★~


Fick mitt nya skin och mobilfodral idag. Gick och skulle hämta en putsduk för att putsa upp skärmen innan jag satte på skinet. Går och hämtar, kommer tillbaka, sätter mig i soffan och tittar oförstående ner på påsen med trådrullar jag har i handen….jaja putsduk, trådrullar, saksamma? Och än är det bara måndag, hur ska det bli i slutet av veckan?!

Mobilfodralet som jag tycker är så himla snyggt är tyvärr lite för stort även fast det ska vara kompatibelt för min telefon. Funderar om jag kan köpa nått skinn eller nånting och klä det lite extra på insidan. Men med tanke på hur det gick med putsduken finns väl risken att jag kommer hem med en stekspade istället för en bit skinn ;P

Var himla trevligt på jobbet idag. Känns som om jag kommer in i det mer och mer så det känns bra. Och att vi är ett så bra gäng känns också himla skönt.
Och nu är det egentligen bara tre arbetsdagar kvar den här veckan. Kommer ha kickoff hela onsdagen så den räknas ju nästan inte ;)

Har kommit fram till att jag måste börja göra matlådor. 
Okej att gå ut och äta en eller två gånger i veckan men varje dag blir lite onödigt dyrt. Får försöka vara lite ekonomisk och inte bara bekväm :)
Men det är ju så skönt att komma ut från kontoret, byta miljö och få lite frisk luft en stund på dagen. I och för sig kan man ju ta en promenad eller gå ut på terrassen en stund istället..

Appropå ingenting, när jag gick hem idag så tänkte jag på en sak. Jag var på väg hem. Att ha en fast punkt i tillvaron, en plats där man känner sig hemma, en plats som är min och där det inte finns något slutdatum. Det är ingenting man tänker på varje dag men vilken välsignelse det är. För mig är det jätteviktigt! Jag älskar att vara ute och resa och fara men jag vill känna att jag hör hemma nånstans.
Om det så bara är en lägenhet som får mig att känna så för tillfället så får det räcka för nu.

Nu tänker jag unna mig en bit mörk choklad. Bara för att jag kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar