onsdag 11 september 2013

~★~


Idag blev det 11-12 timmar på jobbet.
Skulle egentligen ha börjat klockan 9 i morse men eftersom jag var klar tidigt i morse så tyckte jag att det var onödigt att sitta hemma och bara vänta på att åka. Begav mig därför till jobbet och satte mig och jobbade ett tag innan det var dags för kickoff.
Förmiddagen bestod av en föreläsning som var så fruktansvärt underhållande. En tvåtimmars skrattfest som var väldigt lärorik och tänkvärd. Riktigt riktigt bra!
Efter lunch var det workshop i hur vi skulle kunna förbättra arbetssätt och organisation. Eftersom jag är så pass ny så kunde jag kanske inte bidra så mycket men det var väldigt intressant att lyssna på alla andras synpunkter, fick en bättre inblick.

Därefter var det en timme innan det var dags för middag så vi var ett gäng som gick ut och tog ett glas vin under tiden. Sen blev det middagsbuffé och tävling.
En mycket trevlig dag med andra ord!
Så roligt att träffa alla under lite mindre ”jobbaktiga” förhållanden. Det blir som en lättsammare, mer uppsluppen och personligare stämning.

Så nu har jag krupit upp i soffan och varvar ner en stund innan det är dags att sova för att sen ta itu med en ny dag.
Helt galet vad dagarna rullar på!
Jag gillar att vara ledig, göra vad jag vill, kliva upp när jag känner för det, bara vara fri. Men kan inte komma ifrån det faktum att jag faktiskt gillar att jobba, i alla fall när det är ett jobb jag trivs på. Komma ut och träffa människor, känna att jag gör nån skillnad, känslan när lönen, som jag vet att jag förtjänat, ramlar in på kontot :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar