onsdag 25 september 2013

~★~


Undrar hur livet hade varit om man hade valt annorlunda i vissa situationer eller om vissa saker aldrig hade hänt. Vem skulle man då vara, var skulle man vara, vad skulle man göra, vem skulle finnas i ens liv och vilka skulle inte göra det?

Har alltid tyckt att det har låtit som en klyscha när folk säger att de är glada att vissa saker har hänt eftersom det har gjort dem till den de är idag. Jag kan inte säga att jag har kommit till det läget men jag funderar ändå på hur livet hade sett ut annars. Jag önskar att vissa saker inte hade hänt/varit men jag har nog ändå blivit starkare av det. Visst bröt det ner mig först men när jag väl ”kom tillbaka” så var jag mycket starkare än innan. Men hade jag varit det ändå, om allt bara hade varit bra?

Jag har gått igenom en hel del i mitt liv. Jag har skyddat mig själv genom att inte släppa in någon. De få som har hittat glipor i mina murar och tagit sig igenom betyder dock extremt mycket för mig. Och har man en gång tagit sig in, innanför mina murar och in i mitt hjärta, så är det inte många som slipper därifrån.

De människor som tagit sig in skulle jag göra allt för och vill aldrig se att de mår dåligt eller blir sårade. Människor jag vill dela allt med, både glada och sorgliga stunder.

Jag tycker om att ha folk omkring mig, känna samhörighet och en kram ger mig så mycket. Visst är det skönt att vara ensam ibland men i dagsläget behöver jag de här människorna så mycket.

Jag vet att jag kan vara svår ibland, gånger när min värld känns extra osäker men det betyder inte att jag inte bryr mig, inte finns där.
Så tack ni fina underbara människor som kan förgylla hela min dag med endast några få ord, en blick, ett leende eller en kram!

“There is nothing I would not do for those who are really my friends. I have no notion of loving people by halves, it is not my nature.” 

2 kommentarer: