onsdag 3 april 2013

Första skoldagen

Lika strålande fint väder idag!
Mötte upp Sofia på centralen innan vi åkte ut till universitetet, så skönt att hon också är här nu.
Tog en varsin kopp (starkt!) kaffe och gick på vår första föreläsning på SU.
Viss skillnad mot vad vi är vana med från vårt gamla universitet kan jag säga. Full fart från första början, men det var intressant! Två timmar senare var föreläsning slut och vi satte oss ute i solen och åt lunch, helt galet vad solen värmer!
Sen var det dags för seminarie, hej å hå, hade visst missat att vi skulle ha läst en massa, gjort instuderingsfrågor OCH skrivit en inlämningsuppgift tills idag. Ingen mjukstart där inte!
Det gick i alla fall bra och läraren verkar bra han med. Men jag vet ju vad jag kommer att göra i kväll och i morgon. Först uppgifterna som skulle varit inne idag och sen ytterligare instuderingsfrågor och inlämningsuppgift som ska vara inne på fredag, och just det, nämnde jag att böckerna som hör till kursen inte kommit än? Kommer bli intressant det här...
Utöver det ska jag söka jobb och boende också..och jobba och vara social.
Den här veckan blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, och än är den inte slut..

Här kommer jag spendera en hel del tid de närmsta veckorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar