måndag 1 april 2013

En ny era är här

Så var dagen här.
Dagen då jag tog mitt pick och pack och flyttade från lugna Jämtland ner till huvudstaden.
En lång dag har det varit men nu är jag äntligen på plats!
Strax efter 7 rullade bilen från Brunflo och sen dess har det varit full fart. Var framme vid halv två, packade in allt i lägenheten och gav oss iväg på Ikea för att handla diverse smågrejer, därefter blev det Willys för att fylla på det viktigaste så att jag överlever de närmsta dagarna ;)
Hemma igen vid 17.30 och sen har jag packat upp och försökt fått nån ordning. Tycker jag har lyckats rätt bra! Har en del kvar men det kommer ju en dag i morgon också.
Är sååå glad att jag är ledig i morgon! Tänkte jag skulle börja dagen med en promenad häromkring så jag får se var det är jag bor, efter en välförtjänt sovmorgon såklart :)
Sen ska jag fixa lite mer här hemma så det är klart tills skolan börjar på onsdag så jag slipper tänka på det då.
Känns lite konstigt att tänka att jag faktiskt bor här nu, känns som om jag ska vara här ett tag och sen åka hem. Tar nog ett par dagar innan det sjunker in, men tror det kommer bli bra det här :)

Nej, dags att slöa lite i soffan innan det är dags att sova, känns som om fröken kommer att slockna rätt fort ikväll! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar