måndag 10 mars 2014

~★~

Det är konstigt hur vissa saker man inte ens tänker på ibland kan kännas helt oacceptabla. Något man är van vid och lever med men allt som krävs är en dålig dag och man freakar ur. Och tvärtom. Något man stör sig fruktansvärt på dag ut och dag in kan en bra dag gå obemärkt förbi och man kan känna att det istället är helt okej.
Vad jag vill säga är vilken enorm påverkan dagsformen har på allt man gör och allt man tänker.
Vi förstorar och förminskar saker i en salig blandning.

Den här dagen har varit enormt seg, eller som en vän till mig sa "måndagar brukar vara rätt sköna men idag var det rätt pissigt". Ja, så kan man sammanfatta det.
Men så helt plötsligt, efter att ha lyckats stänga ute en energitjuv, så kändes allt mycket bättre.
Jobbet flöt smidigare och jag kände mig piggare.
Så från att ha känt att jag inte visste hur jag skulle ta mig igenom dagen ställde jag istället in siktet på gymmet.
Jag har längtat hem rätt mycket sista veckan men trots det så kan jag inte vara annat än glad för dom guldkorn jag har hittat här. Som, trots att vi inte känt varandra så länge, kan se när nått inte riktigt är som det ska och frågar hur det är och anstränger sig för att muntra upp mig. Betyder väldigt mycket när känslan av ensamhet tränger sig på.

Jag vet hur starkt mitt sinne är. Jag önskar bara att jag hade lika lätt att vända saker till det positiva som jag har att vända saker till det negativa. Att jag inte tog åt mig eller lät mig påverkas av andras bitterhet, men tyvärr är jag inte där än.
Men, trots allt, så insåg jag något i helgen som jag tror kommer att leda till nånting bra. Insåg varför jag i vissa fall kan vara lite destruktiv och har jag väl insett varför så kan jag ju göra något åt det istället för att fortsätta i samma spår.

Nu blev det en massa osammanhängande nonsens men ibland känns det bara så skönt att få skriva. Låta en droppe av allt som rör sig i mitt huvud rinna genom kroppen, ut i fingrarna och in i datorn.
Så med det tänker jag nu sätta punkt, vila lite och försöka fokusera på bra saker, saker som gör mig glad.

I'm working on it

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar