tisdag 20 maj 2014

~★~

Hello.
Så har nu den här dagen kommit och gått.
Den jag varit nervös för ett par månader. Var nämligen på återbesök med mina ögon idag.
Tyvärr hade synen försämrats ytterligare så det kommer bli en ny operation :(
Dom måste dock stabilisera sig först så det lär inte bli förrän till jul.
Och då blir det den operationen som gör mer ont och som gör att jag inte kommer kunna jobba på en vecka. Dels på grund av att jag kan ha ont men också för att jag inte kommer se så mycket.
Usch och fy, gruvar mig redan.
Å andra sidan är det ju bra att jag får göra om det.

Hade avstämning med min chef idag också.
Hade trott att min statistik skulle ha sjunkit rätt mycket sen sist men jag hade dubblat den istället!
Fick dessutom veta att jag kommer få lite andra uppgifter och ansvar framöver så det känns kul!
All variation är bra variation (nästan).
Pratade lite allmänt annat också och är så tacksam över att ha en förstående chef.

Var nyss på affären och skulle handla men jäsikens så svårt det är när man inte ser nånting!
Dom droppade ögonen idag så jag ser rätt dåligt just nu, inte en chans att jag kan läsa.
Tänkte messa en kompis men nej, inte en suck att jag fixade det.
En annan kompis ville att jag skulle ringa men jag ser inte i telefonboken vars hon är :P
Ställde mig framför tidningarna och tänkte jag skulle köpa med mig nån rolig tidning hem men jag såg ju inte ens vad det var för nått så det fick vara.
Vad handikappad man blir när ett sinne inte riktigt fungerar som det ska!
Rätt nyttigt att prova på faktiskt, men nu vill jag kunna se igen!

Och just det, nämnde jag att det verkar vara totalstopp i avloppet igen? 
Oh the joy...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar