söndag 6 april 2014

~★~

Blev en natt på soffan i natt.
Jag vet inte varför men ibland vill jag bara inte lägga mig i sängen.
När jag vaknade gjorde jag mig i ordning och gick till gymmet.
Rev av ett par pass och sen hem igen för att kolla klart på filmen jag hållit på med i tre dagar.
Har varken tålamod eller koncentration till att se en hel film längre. 
Men nu så!
Efter det unnade jag mig en gubblur. 

Och tur var väl det för sen fick jag mycket gjort!
Började med att lägga kött i marinad.
Plockade undan i vardagsrum och hall.
Sen drog jag ut allt jag hade i skafferiet, torkade alla hyllor, diskade alla glas, rensade ur en massa, organiserade och fick lite ordning och reda i kaoset. Tog en paus och beställde väskan jag kikat på i en vecka, en weekendbag som kommer underlätta när jag är ute och åker.
Tillbaka och diska upp resten i köket.
In med köttet i ugnen och börja göra i ordning rotsakerna.
Ut med köttet och in med rotsakerna.
Efter att ha låtit köttet vila var jag tvungen att provsmaka och herre min je vad gott det var!
Godaste fläskfilén jag ätit!
Ut med rotsakerna och sen tog jag och skurade ur duschen.
Tog en dusch och nu sitter jag här och är nöjd över att faktiskt ha fått en hel del gjort idag.

Börjar dock fundera om jag är känslig mot gluten.
Har ätit en del bröd idag och magen är dubbla storleken.. :(
Den har en förmåga att svälla upp rejält när jag äter främst bröd och pasta.
Men det är ju så gott! Jag älskar bröd!
Får väl försöka dra ner på det så gott det går men att sluta helt, det tänker jag nog inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar