måndag 20 januari 2014

~★~

Tjolahopp!
Min plan att sova en halvtimme längre för att lättare ta mig upp ur sängen när jag väl vaknar gick inte riktigt i lås. Men hann i nöd och näppe till jobbet i tid, tror jag loggade in en hel minut innan utsatt tid ;)

Gick en snabbis på stan när jag slutade, hittade två saker som jag vill ha och faktiskt behöver. En fleecejacka och ett par varma handskar. Men jag var duktig och höll hårt i plånboken. Får väl se hur länge det håller i sig dock ;)
Tog en evighet att ta sig hem idag då det var en massa stök på vägen.
Slocknade när jag kom hem och just nu håller jag på att bli fullkomligt galen på grannens hundar! Tre hundar som skäller och ylar konstant, timme efter timme efter timme!!
Och det är ju inte första gången om man säger så...
Har TV:n på typ högsta volym för att försöka döva lite...så jääääkla jobbigt att lyssna på!
Frågan är, ska man göra nånting? Hundar som skäller och ylar konstant kan ju inte må speciellt bra?

Ser verkligen fram emot morgondagens lilla sovmorgon. Ser inte lika mycket fram emot att ha mitt hem fullt av hantverkare...igen. Men förhoppningsvis är det sista gången på ett tag.
Är för övrigt väldigt nöjd över att jag tog tag i pensionsvalet igår!
Fick brev om det i november tror jag och att jag hade tid på mig till den 21 januari. Så två dagar innan blev det fixat. Hade ju oceaner av tid kvar! ;)

På jobbet pratas det redan för fullt om fredagens afterwork. Känns som att innan fredagen är här finns en risk att folk är övertaggade. Men det verkar bli bra uppslutning i alla fall så det är ju kul :)

Jaja, nu ska jag sluta svamla och återgå till att göra ingenting!
Tjo!

1 kommentar:

  1. Haha, jag har också försökt med det där att inte snooza och istället ställa klockan när jag måste upp.. det går ju sådär :P
    Känns som de där hundarna är lämnade ensamma alldeles för mycket :( Jobbigt att lyssna på ledsna hundar!

    SvaraRadera