lördag 11 januari 2014

~★~

Det finns dagar då jag, mer än annars, önskar hjärtligt att jag hade en bil.
Som när jag varit och handlat, går ett par kilometer med fyra toktunga kassar fulla med varor och nånstans på vägen slår en volt på dom slipade gatorna som plogbilen lyckats åstadkomma.
Fascinationen när jag sen packar upp varorna och inser att allt är helt, även äggen, trots volten och trots argbiggan som kastade iväg påsarna så snart hon kom innanför dörren.

Idag är det verkligen en sån dag då allt går fel. Skulle in och kolla på soffan jag vill ha, då har hela serien utgått. Trots att den nyss var nyhet. Skulle köpa lurarna jag kikat på länge, då var informationen på hemsidan fel så dom var inte alls så som jag trodde. Skulle handla och det tänkte tydligen resten av Stockholms befolkning också göra. Och så hemvägen på det. Blir ju spännande att se hur den här kvällen blir...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar