lördag 14 december 2013

~★~

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. I vissa fall positivt och i vissa fall negativt.
I det här fallet är det positivt. Efter mycket om och men tänkte jag lämna en ganska betydelsefull sak bakom mig. Efter lite rådfrågan bestämde jag mig för att ge det en sista chans och just nu är jag väldigt glad att jag gjorde det.
En person som betytt väldigt mycket för mig under en ganska lång tid var på väg att försvinna iväg, allt på grund av att vi båda antog saker.
Farligt farligt.
Som tur var ordnade det sig och det är jag himla glad för, hade blivit väldigt tomt annars.
Komplicerat? Visst. Men hellre komplicerat än inte alls.

Att anta saker och sen inte ta reda på hur det egentligen är kan bli väldigt fel. Jag visste det förut men det blev ännu tydligare nu.
Som en väldigt klok vän till mig sa så måste jag försöka leva lite mer i nuet och inte tänka så mycket. Ta det lite som det kommer. Och jag ska verkligen försöka!
Allt kanske inte behöver tolkas och ifrågasättas in i minsta detalj. 
Vissa saker kanske bara är.

Anyhow, ett spontanbesök igår resulterade i en väldigt sen kväll eller tidig morgon, hur man nu vill se det. Det i sin tur ledde till en sovmorgon till typ 13.
Nån timme senare begav jag mig in till stan och fixade med lite julklappar. Men det var blött, kallt och myllrade av folk så jag blev inte så långvarig.
På vägen hem kom jag dock på att jag inte hade ätit nånting idag. Så nu sitter jag här, klockan 17, och äter frukost. Köpte med mig en sub hem men överskattade som vanligt min egen förmåga och köpte en hel...hur tänkte jag där?
Jaja, mätt blir jag ju i alla fall.


 Att gå genom Stockholm, halv åtta en vardagsmorgon, med ljus som lyser överallt och relativt tomma gator är rätt fridfullt och jag slås återigen över vilken vacker stad det är.
 En liten del av vårt julfika nu i veckan, en timme efter lunchen, behöver jag säga att paltkoman härjade i rummet efter detta?

Och så tänkte jag bjuda på två ego-bilder ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar