måndag 20 maj 2013

Luuuuund!


Har haft en underbar helg i Lund!
Kom dit vid halv två i fredags och då mötte Viktoria mig på stationen. Så gick vi hem till henne och dumpade av mina saker och pustade ut en liten stund innan vi åkte ner på stan och mötte upp med Ninlil. Riktigt roligt att äntligen få träffa henne :)
Vi gick och åt glass och gick sen på systemet, köpte lite vin och cider och gick och satte oss i en park. Himla mysigt och helt fantastiskt väder!
Där blev vi kvar ett par timmar och när solen började gå ner köpte vi med oss kex och ost, åkte hem till Viktoria och kollade på film.


 Så fantastiskt fina träd!



Glass!



Parkmys med Viktoria och Ninlil


I lördags unnade vi oss en välförtjänt sovmorgon och gjorde oss sen i ordning och åkte till Malmö. Eurovision skulle sändas där på kvällen så det var en hel del folk om man säger så :)
Funderade ett tag på om jag skulle lägga ut en varning på facebook i stil med ”Varning till alla som befinner sig i området Lund-Malmö, då jag idag är barbent råder jag er alla att ta på solglasögonen” 
I och för sig ser jag nu att hela jag är lika blek..


Låter bilden tala för sig själv, och det här är ändå en av de bilder jag ser ut att ha lite färg på! ;)


Vi gick ett tag på stan, men shoppade faktiskt inte så mycket.
Sen gick vi och käkade thai, och rackarns vad starkt det var! Efter det gick vi och mötte upp med Hanna, Julia och några fler. Blev lite parkhäng med vin, grillade marshmallows och tårta, nom nom!
Efter ett tag begav jag och Viktoria oss till Folkets Park där Viktorias kompis Victoria skulle dansa i upptakten till Eurovision som skulle sändas på storbild där i parken. Galet mycket folk var det!
Vi hittade i alla fall en liten yta att slå oss ner på men strax efter att sändningen hade börjat bestämde vi oss för att vi skulle åka hem och se det istället.
Hemma i en soffa med chips och popcorn, bra ljud och bild kändes mer lockande än att sitta där och frysa och inte höra nånting.
Vet inte vad jag ska säga om årets startfält men det var kul att Danmark vann i alla fall! :)




Folkets park i Malmö

Igår tog vi en ännu längre sovmorgon och åkte sen ut till Nova shoppingcentra, fick med mig en klänning, ett par solglasögon och en kniv (?) hem :)


Vi hittade de mest fantastiska solglasögonen!
(Inte nån av dom jag köpte dock ;)

Kollade på ett par avsnitt Sherlock på kvällen och han är ju bara helt fantastisk, måste nog erkänna att jag har blivit ”Sher-locked” ;)

Nu har jag precis kommit hem men ska bara lämna lite saker innan jag ska iväg en sväng igen!

1 kommentar:

  1. Fina bilder du tog! Så himla kul att du kunde komma ner en helg <3

    SvaraRadera