torsdag 4 juli 2013

What a day!

Vilken annorlunda dag det blev idag.
Var iväg på en förhandsvisning på en lägenhet igår. Den såg bra ut och jag trivdes i den.
Så idag pratade jag med mäklaren och la ett bud på den, tyvärr var jag inte den enda som gjorde det och snabbt var budgivningen igång. Priset steg, ångesten och klumpen i magen gav sig tillkänna.
Telefonsamtal hit och dit samtidigt som jag försökte fokusera på jobbet.
Till slut var vi två stycken kvar. Hade svårt att avgöra hur långt jag skulle gå men bestämde en summa som jag inte skulle gå över. Och......för den summan fick jag den!
Papperna skrevs redan idag och jag är numer med lägenhet!
Känns rätt sjukt! Är stundvis lättad och stundvis fundersam över vad jag gett mig in på.
Så otroligt skönt att veta att jag har ett stabilt boende nu och enligt mäklaren så gjorde jag en riktigt bra affär men samtidigt så tvivlar jag på mig själv. Att köpa lägenhet rör sig ju ändå om väldigt mycket pengar. Men jag hoppas att det blir bra :)
Har ju letat rätt länge och tittat på väldigt många men nu är det klart med det.

För övrigt så var jag på afterwork med jobbet igår. Riktigt roligt att träffas och hitta på nånting utanför jobbet. Dock var jag rätt trött och började tidigt i morse så jag lämnade vid 23-tiden. Får göra om detta när man är ledig dagen efter ;)

Nej, nu är det nog snart läggdags så jag är pigg på jobbet imorgon!

Ha det fint alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar