onsdag 17 december 2014

~★~

Sitter här och kollar på film, funderar över livet.
Hur det har blivit som det har blivit och hur det kommer vara om ett år.
Förhoppningsvis har mycket förändrats tills dess.
Sitter och skriver en mycket generell lista på vad som ska göras.
Funderar över vad jag vill och hur jag vill ha det.

Såg för ett tag sen hela serien Sex And The City för första gången.
En av slutreplikerna träffade mig verkligen, "det viktigaste förhållandet är det man har till sig själv".
Så är det ju faktiskt. 
Jag har länge vänt ut och in på mig själv för att få nån annan att må bra, peppat, muntrat upp, stöttat.
Hur svårt det än är och hur mycket personen ändå betyder för mig så måste jag försöka börja fokusera på mig själv igen. Börja känna efter vad JAG vill, hur JAG mår, vad JAG behöver.
Försöka hitta mitt eget värde.
Har helt tappat bort det på vägen.
När nån frågar mig vad jag vill så har jag inte den blekaste aning. 
Så jag måste börja jobba på det viktigaste förhållandet jag har, det till mig själv.
Hur ska jag annars nånsin få något annat att fungera?
Med det menar jag inte att jag ska sluta finnas där för andra utan helt enkelt att jag ska börja finnas där för mig själv också.

Än vet jag inte hur jag ska göra men att komma hem till familj och vänner kommer nog bli en bra start.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar